Szervezeti átvilágítás a KKV-knál.

Miért van szükség rá?


Mert a cégvezető jobb céget akar annál, mint ahol éppen tart a vállalkozása, és ehhez segítségre van szüksége. 

Sok esetben a tulajdonosok akkor fordulnak csak a tanácsadóhoz, ha már elég rosszul érzik magukat ahhoz, hogy változtassanak. Akkor keresnek külső segítséget, ha a problémák vagy a feladatok már túl nőttek rajtuk, és segítségre van szükségük.

Nem egy könnyű döntés, de biztos, hogy jó döntés!

Fontos, hogy az átvilágítás során meglássuk és megerősítsük a céget abban, amiben jó, megtaláljuk a problémák okát, hogy azokra megoldást keressünk, hogy a céget tovább tudjuk lendíteni, és az egy magasabb működési szintre lépjen.


Munkánk során - általában - megvizsgáljuk a:

  • A cég szervezeti felépítését, működését,
  • A feladatok elosztását,
  • A felelősségi köröket,
  • A vezetői irányítási rendszer és a kommunikáció mikéntjét és hatékonyságát,
  • A dolgozók alkalmasságát, elégedettségét, lojalitását,
  • A cég egyes üzleti folyamatait (kereskedelem, marketing, pénzügyek) és eredményességét,
  • A bérezési és motivációs rendszert.

Hogyan működik?

Az átvilágítás - kis- és középvállalkozások esetén - többnyire az egész cégre kiterjed. A kisebb létszám miatt könnyebben, és viszonylag rövid időn belül kivitelezhető. Fontos, hogy a céget, mint egészet ismerjük meg, és úgy bánjunk vele, mint a hímes tojással, mert egy kis szervezet nagyon érzékenyen reagál minden változásra.

Mire terjedhet ki az átvilágítás?

  • A teljes cégre.
  • Csak egy adott egységre - speciális esetben.
  • Egy-egy vezetőre, munkatársra, pl. leterheltségének, munkája hatékonyságának vizsgálatára. Ezt ritkán ajánljuk, de felsővezetőknél érdemes élni vele.

Munkánk eredményeként összefoglaljuk: 

  • A cég egészének működését, erősségeit, a fontosabb problémákat és azok okait.
  • A vezetői irányítást és a hatékonyságot.
  • A "cég" hangulatát, a dolgozók elégedettségét.
  • A meglévő bérezési és motivációs rendszert, annak hatásait, és a továbbfejlesztési lehetőségeket.
  • A cég továbbfejlődését gátló tényezőket.
  • A cég lehetőségeit és veszélyeit.
  • Meghatározzuk a szervezetfejlesztési lehetőségeket és irányokat is.

Módszereink

Az átvilágítás során jelzett problémákra és célokra koncentrálva választjuk ki a megfelelő módszert. Ezek:

  • Négyszemközti elbeszélgetések - mélyinterjúk,
  • Személyes megfigyelések,
  • Adatgyűjtés és elemzés,
  • Tesztek (csak szükség esetén).

Munkánk befejeztével egy részletes elemzést készítünk, amit személyesen is átbeszélünk a Megbízónkkal, amely jó alapja lesz egy szervezetfejlesztési projektnek.

önnek is szüksége lenne egy külső szemre, szakmai segítségre?