KKV SZERVEZETI ÁTVILÁGÍTÁS
Miért van szükség a szervezeti átvilágításra?
Ez a jelenség nemcsak az emberi, hanem a gazdasági szervezetekre is igaz. Egy vállalkozás mindennapjait kísérő, rendszeresen jelentkező problémák jól érzékeltetik a szervezet betegségét. Amennyiben a vállalkozás vezetője nem kér segítséget, annak komoly következményei lehetnek.
A napi munka, a folyamatos felelősségvállalás, az állandó készenlét felemészti a cégvezetők energiáját. Önerőből csak kivételes esetben képesek végrehajtani egy radikális, átfogó átszervezést, egy rendszer-átalakítást. Ráadásul, a dolgozókkal kialakult személyes, jó kapcsolatuk is, és a folytonos időhiány is gátolja őket ebben.
Az átviágításról
Egy működő rendszerbe beavatkozni, változtatni annak alapos ismerete nélkül nem lehet. Mi sohasem tesszük! Minél kisebb egy szervezet, annál érzékenyebb minden változásra. Vigyázni kell rá, mint egy hímes tojásra.
Mint külső szakértők, képesek vagyunk a szervezet működését megvizsgálni, és érzelmi függőség nélkül javaslatot tenni annak struktúrális, irányítási és humánoldali átalakítására, ha éppen arra van szükség.
Csak a problémákra kíváncsiak a szervezeti átvilágítás során?
Nem. Az is fontos, hogy milyen múltja, fejlődése, értékei vannak a cégnek. Fontos, hogy az átvilágítás során megismerjük, és a céget megerősítsük
abban, amiben jó. Az erősségekre lehet alapozni, ezekre lehet építkezni.
Mire terjedhet ki az átvilágítás?
- A teljes cégre - ez az általános, 50 fő alatt mindenképpen ezt ajánljuk.
- Csak egy adott egységre - speciális esetben.
- Egy-egy
vezetőre, munkatársra, pl. leterheltségének, munkája hatékonyságának
vizsgálatára. Ezt ritkán ajánljuk, de a felsővezetőknél érdemes élni vele.
Hogyan dolgozunk?
Az átvilágítás során jelzett problémákra és célokra koncentrálva választjuk ki a megfelelő módszert, mint például a:
- Négyszemközti elbeszélgetések - mélyinterjúk,
- Személyes megfigyelések,
- Adatgyűjtés és elemzés,
- Tesztek (csak szükség esetén).
Mi lesz az átvilágítás eredménye?
Egy olyan részletes elemzés és összefoglaló, amely jól tükrözi cége jelenlegi állapotát, és amely alapja lesz a szervezetfejlesztésnek.
Fontos, hogy azonos szemüveget viseljünk, ugyanazt a képet lássuk, és erős meggyőződés után építsük a jövőt, vagyis az Ön vállalkozását.