MOTIVÁCIÓS RENDSZEREK

Miért kell motivációs rendszer?


Nem elég a fizetés?

Amikor a gazdaság szárnyal, az embereknek semmi sem elég. Ezért nem mindegy, hogy milyen a bérrendszer, ki, miért és hogyan kap pluszokat. Ám ha baj van a gazdaságban, nagy vagy nő a munkanélküliség, a bér önmagában is nagy érték. A Kormány adópolitikája is erősen befolyásolja a vállalkozások "bérpolitikáját", és más vállalatok, más országok bérszínvonala is komoly hatással van a munkavállalók elégedettségére és motivációjára.

A bér önmagában nem motivál, de az elégedettséget jól mutatja. Aki elégedetlen a bérével, nem úgy áll sem a munkájához, sem a cégéhez, és ha lehetősége van, tovább áll. Nem mindig, de sokszor ez nagy veszteség.

A bér és a bér jellegű kifizetés a vállalkozások egyik legnagyobb terhe, ezért minden cégnél kulcs kérdés.

A bérrendszer az alapja a motivációs rendszernek

Igen kényes feladat ebbe belenyúlni, már pedig sokszor módosításra, fejlesztésre, korrekcióra szorul, különösen mert a kisvállalkozásoknál inkább bérek vannak, mint bérrendszer. Felelősség adni, és felelősség megvonni is azt, ami egyszer már "járt", de jobb minél előbb kialakítani egy rendszert, mint ad hoc módon hozzá nyúlni.

Minden más elem, amely bérrendszer része, csak ezután jöhet!

A meglévő elemek és a lehetőség függvényében érdemes újragondolni, és óvatosan alakítani, fejleszteni tovább azt oly módon, hogy egyaránt szolgálja a cég hatékonyságát és a dolgozók elégedettségét is, és támogassa a cégben hosszú távon gondolkozó munkatársakat.

A motivációs rendszer a vezetők és a dolgozók, az egyes egységek, üzletágak szintjén igen eltérő lehet annak ellenére, hogy mindannyian egy közös cél érdekében tevékenykednek.

Kik a kulcsszereplők a cégben? Ki mennyire és mivel tud hozzájárulni a cég többlet teljesítményéhez, a cég továbbfejlődéséhez vagy az ügyfél elégedettséghez. Ezeket kell alaposan átgondolni, és akit lehet és érdemes, ösztönözni e téren.

A bérrendszeren túl is vannak motivációs tényezők

Néha egészen apró változtatásokkal lehet a dolgozók elégedettségét növelni. Hogy melyek ezek, az átvilágítás során biztosan a felszínre kerülnek. Számos egyéb tényező, mint pl. a vezetői irányítás, vezetői visszajelzések, előrelépési lehetőség, elismerések, munkaeszközök, munkakörülmények is része annak a rendszernek, amely a cég stabilitását és növekedését hivatott szolgálni.


Soha sem alkalmazunk sablonokat

Egyedi ajánlásainkat mindig az adott cég sajátosságaira szabva határozzuk meg.