Motivációs, vagy ösztönző érdekeltségi rendszerek

Az ösztönzési rendszer nem azonos a kapott pénzösszeggel, a különféle bérezési formák mechanikus alkalmazásával. Lényegesen több annál!

A munka akkor motivál igazán, ha a feladat meghatározása mellett a célok, feladatok, elvárások, a rendelkezésre álló idő, a felelősség is egyértelmű, valamint a szükséges feltételek is biztosítva vannak. 

A bér önmagában nem motivál, de az elégedettséget jól mutatja. Aki elégedetlen a bérével, nem úgy áll sem a munkájához, sem a cégéhez, ahogy az elvárható lenne, és ha lehetősége van, tovább áll. Nem mindig, de sokszor ez nagy veszteség.

A bér és a bér jellegű kifizetés a vállalkozások egyik legnagyobb terhe, ezért minden cégnél kulcskérdés.

Az alapbér az alapja az érdekeltségi rendszernek

Igen kényes feladat ebbe belenyúlni, már pedig sokszor módosításra, fejlesztésre, korrekcióra szorul, különösen, mert a kisvállalkozásoknál inkább bérek vannak, mint bérrendszer. Felelősség adni, és felelősség megvonni is azt, ami egyszer már "járt", de jobb minél előbb kialakítani egy rendszert, mint ad hoc módon hozzá nyúlni. A munkavállalók szeretik a kiszámíthatóságot, a biztonságot, vagyis a rendet, rendszert. 


Minden más elem, amely a bérrendszer része, csak ezután jöhet

A motivációs rendszer a vezetők és a dolgozók, az egyes egységek, üzletágak szintjén igen eltérő lehet annak ellenére, hogy mindannyian egy közös cél érdekében tevékenykednek.


Munkánk során arra vállalkozunk, hogy vagy egy új rendszert dolgozzunk ki, közösen a cégvezetővel, vagy egy, a korábbinál jobban működő rendszert fejlesszünk tovább a hatékonyabb munkavégzés, és az elégedettebb, a cégben hosszú távon gondolkozó vezetők és dolgozók érdekében. 


Az érdekeltségi rendszer lehet:

  • Céges,
  • Csoportos,
  • Egyéni (vezetői és dolgozói), és 
  • ezek kombinációja is.

Fontos megvizsgálni, hogy:

  • Kik a kulcsszereplők a cégben? 
  • Ki mennyire és mivel tud hozzájárulni a cég céljainak eléréséhez, a növekedéshez, a cég továbbfejlődéséhez? 

A vezetői érdekeltséggel célszerű kiemelten is foglalkozni, hogy erősítsük a cégben a célok eléréséért felelősséget vállaló, másokat motiválni tudó, vezető munkatársakat is. Akit lehet és érdemes, ösztönözni kell a cégben. 

A bérrendszeren túl is vannak motivációs tényezők

Néha egészen apró változtatásokkal is növelni lehet a dolgozók elégedettségét. Hogy melyek ezek, az átvilágítás során biztosan a felszínre kerülnek. Számos egyéb tényező, mint pl. a vezetői irányítás, vezetői visszajelzések, beszámoltatási rendszer, előrelépési lehetőség, elismerések, munkaeszközök, munkakörülmények is része annak a rendszernek, amely a cég stabilitását, a dolgozók jó létét, elégedettségét hivatott szolgálni.


Soha sem alkalmazunk sablonokat!

Egyedi ajánlásainkat mindig az adott cég sajátosságaira szabva határozzuk meg. 


Amennyiben szeretne segítséget kapni egy érdekeltségi rendszer kialakításában vagy a meglévő továbbfejlesztésében, vegye fel velünk a kapcsolatot.